Enajst novih podjetniških idej v Ljubljanski urbani regiji
Prva skupina udeležencev projekta Podjetno nad izzive v Ljubljanski urbani regiji (PONI LUR), ki ga izvaja Regionalna razvojna agencija Ljubljanske urbane regije (RRA LUR), je usposabljanje v okviru projekta že uspešno zaključila.
Pod mentorstvom različnih strokovnjakov in uspešnih podjetnikov je v štirih mesecih prejela znanja s področij izdelave poslovnega modela in načrta, marketinških in promocijskih aktivnosti, poslovne komunikacije, upravljanja z IKT, pridobivanja virov financiranja, osnovna pravna ter finančna znanja ipd. Zagotovljena je bila tudi vsa potrebna fizična infrastruktura po principu co-workinga.
Mladi bodoči podjetniki pa sedaj s svojimi raznolikimi in inovativnimi idejami, s svojimi novimi produkti in storitvami že vstopajo na trg.
»Spodbujanje podjetništva in podjetniške kulture ter okolja, ki omogoča nove karierne priložnosti ter zagotavljanje novih delovnih mest, je ena izmed razvojnih prioritet agencije. Veseli nas veliko število mladih, ki sodelujejo v tem projektu, ter da že lahko pokažemo dobre rezultate – ideje, ki sledijo trajnostnim smernicam razvoja regije in sovpadajo z njeno vizijo za naslednjih sedem let, ki se glasi »Ustvarjalna. Pametna. Zelena.«, je ob tem povedala mag. Lilijana Madjar, direktorica RRA LUR ter dodala, da je za uspešen razvoj ideje in podjetniške kariere ključno ustrezno podporno podjetniško okolje za katerega si še posebej prizadeva Mestna občina Ljubljana, dobremu zgledu pa sledijo tudi ostale občine Ljubljanske urbane regije.
V mesecu marcu sicer z udeležbo v projektu pričenja že druga skupina, do konca letošnjega leta pa bosta na RRA LUR objavljena še dva razpisa, tako da bo priložnosti za razvoj poslovnih idej v regiji še veliko.
In kakšne ideje so razvijali udeleženci?
Tajda Tonin je diplomirana oblikovalka vizualnih komunikacij, ki se ukvarja se z načrtovanjem in oblikovanjem blagovnih znamk ter trajno naravnanih embalaž s sekundarno funkcijo. V okviru projekta je tako oblikovala embalažo za kozmetiko in iskala načine, kako se znebiti plastičnih embalaž, ki na tem trgu še vedno prevladajo. Pod blagovno znamko Odeur je ustvarila kaširano embalažo za shranjevanje, ki se jo hkrati da preoblikovati v samostoječe ogledalo, kar nakazuje na potencial, ki presega primarno funkcijo ovojnine, da ščiti izdelek.
Joni M. Cerar se je ideja za t.i. tihe knjige – mehke knjige iz filca porodila, ko je želela nečaka obdariti z darilom, ki ne bi bilo le še ena plastična igrača, katere bi se naveličal v nekaj tednih. Želela je podariti nekaj, kar bi bilo zanimivo dlje časa in bi spodbujalo domišljijo, fino motoriko in njegov osebnostni razvoj. Pod blagovno znamko Biniboo sedaj izdeluje knjige, sestavljene iz različnih aktivnosti, ki otroka vabijo k raziskovanju, logičnemu sklepanju ter ob premagovanju izzivov krepijo njegovo samozavest.
Peka piškotov in ostalih sladic je bila že od nekdaj največja strast Lee Grom. Kot pravi, ni večjega zadovoljstva kot videti iskrice v očeh tistih, ki uživajo v njenih sladkih pregrehah. Navdušenje sladokuscev nad njenimi slaščicami jo je spodbudilo, da ustanovi blagovno znamko Stories by Lea, pod katero izdeluje prav posebne slaščice z zgodbo. V kratkem pa bo izdala tudi Prvo slovensko knjigo za peko modernih tort in sladic.
V današnjem času smo posamezniki žrtve številnih negativnih dejavnikov, ki povzročijo oslabljen imunski sistem in hitrejše staranje, zato je Maja Mujanović v sodelovanju z Urško Trošt razvila novo blagovno znamko inovativnih mineralnih in vitaminskih kompleksov, imenovano gingerorange. Trenutno so na voljo štiri različna prehranska dopolnila, ki vsebujejo kakovostne in bioaktivne snovi za boj proti zunanjemu in notranjemu staranju telesa ter krepitev imunskega sistema.
Tina Kovačić je za svojo idejo izbrala trajnostno inovacijo, ki jo je poimenovala Fruit Fibers in katere glavna naloga je poenotiti industrijske standarde z vrednotami končnega uporabnika. Jasna strategija ohranitve naravnih virov nudi nesporno izbiro materiala, ki omogoča popravilo, ponovno uporabo ali reciklažo, ter predstavlja popoln zero-waste koncept. Edinstvena receptura vsebuje vsaj 75 % sadnih ostankov in sodobne tehnološke rešitve, razvite v sodelovanju s strokovnjaki. FruitFibers je netkan bio-tekstil, 100 % naravna rastlinska alternativa živalskemu usnju ali sintetičnim materialom.
Karin Močnik je mlada podjetnica, ki je v okviru projekta PONI začela uresničevati svoje sanje. Razvila je idejo spletne prodaje zložljivih računalniških mizic za prenosnike, imenovanih LapOffice. V časih, ko je delo od doma doživelo velik porast, bo to za marsikoga nepogrešljiv pripomoček. Poleg tega pa se je Karin specializirala še na področju tehničnega svetovanja in podpore (Techhost) organizatorjem in predavateljem, ki pripravljajo spletne dogodke.
Tine Aćimović, diplomirani komunikolog in turistični vodnik, je idejo o inovativnih turističnih spominkih, ki bi na ta nasičeni trg pripeljali svežino, dobil že med turističnimi vodenji. Njegov cilj je ustvarjanje spominkov, ki so hkrati avtohtoni, lokalni, a tudi trendovski in dizajnerski. Oblikoval je blagovno znamko BLIŽJE, pod katero je že izdal prijeten koleDAR za leto 2021, ki vsebuje hudomušne ilustracije slovenskih pregovorov in frazemov.
Nikolaj Burger je skupaj s prijateljem Luko Leskovarjem ustvaril Plebian. In kaj je Plebian? Gre za inovativen in uporaben pripomoček vsakega kolesarja - ohišje, ki vsebuje vodoodporno vrečko za zaščito sedeža pred dežjem, katerega se enostavno pritrdi pod sedež kolesa, da je pokrivalo vedno pri roki in na suhem. Ob zaključku projekta imata kopico funkcionalnih prototipov, ki so zaživeli, s Plebianom pa se nameravata v tem letu podati tudi na Kickstarter.
Storitev Marre – Dotik sprostitve je vzhajajoča zvezda na področju masaž in ohranjanja zdravja. Maser Marko Levičar nudi klasično in športno masažo. Za podjetja je oblikoval tudi specialno stol masažo. V letošnjem letu ima za največje navdušence v načrtu še 10 ročno masažo, katere se je učil na Novi Zelandiji, v njegovi spletni trgovini pa najdete izbrane prehranske dodatke in negovalne kozmetične pripomočke.
Domen Jere je skoraj dve leti živel na Kitajskem, ki ga je tako navdušila in prevzela, da se je odločil, da želi del njihovega uspešnega razvoja prenesti tudi na slovenska tla. Ker si kitajski potrošniki želijo izredno kvalitetne in varne izdelke, se je odločil, da razvije storitev, ki bo omogočala, da slovenska podjetja enostavno in učinkovito prodajajo svoje izdelke na Kitajskem preko spleta. Preko svojega podjetja AI-SI GLOBAL omogoča podjetjem, da s svojimi izdelki na kitajski trg vstopijo hitreje in zanesljiveje.
In še za konec - ste naveličani negativnih novic v medijih? Luka Plečnik je vzpostavil medij s pozitivnimi novicami Sijajne novice - Sijajnenovice.si, kjer boste zasledili le pozitivne zgodbe in zabavne vsebine. Poleg tega se Luka preko Studia Akcija ukvarja z izdelavo promocijskih videov, videospotov in poročnih filmov.
Podrobnejše predstavitve vseh enajstih udeležencev in njihovih poslovnih idej si lahko ogledate na: https://rralur.si/projekti/poni-lur/1-skupina/.
Jana Roštan