Skupna občinska uprava 5G
Organ skupne občinske uprave opravlja naloge občinskega inšpekcijskega nadzorstva, občinskega redarstva in civilne zaščite. Skupni organ soustanoviteljic ima sedež na Taborski cesti 1, 1290 Grosuplje, kjer ima tudi delovne prostore.
MEDOBČINSKI INŠPEKTORAT
Tel.: 01 788 87 57
e-pošta: inspektorat@grosuplje.si
Uradne ure:
Skupna občinska uprava - 5G, Taborska cesta 1, Grosuplje, v sredo od 14:00 do 16:00 ure,
Občina Ivančna Gorica, Sokolska ulica 8, Ivančna Gorica, v četrtek od 09:00 do 10:00 ure,
Občina Škofljica, Šmarska cesta 3, Škofljica, v sredo od 9:00 do 10:00 ure,
Občina Ig, Govekarjeva cesta 6, Ig, v torek od 9:00 do 10:00 ure,
Uradne ure po telefonu za občane so vsak dan od ponedeljka do petka od 8.30 do 9.30.
Medobčinsko inšpekcijsko nadzorstvo je prekrškovni organ občin ustanoviteljic, ki so vključene v skupno upravo za izvajanje nalog občinskega inšpekcijskega nadzorstva.
Naloge medobčinskega inšpekcijskega nadzorstva se izvajajo na področju občinskih cest, kanalizacije, plakatiranja, vključevanja v redni odvoz in ravnanja s komunalnimi odpadki, oskrbe s pitno vodo, odvajanja in čiščenja komunalnih odpadnih in padavinskih voda, urejanja pokopališč, pokopališke in pogrebne dejavnosti, nad gradnjami enostavnih in nezahtevnih objekov, ter na podlagi drugih predpisov, ki pooblaščajo občinsko inšpekcijo za inšpekcijski nadzor.
Medobčinsko inšpekcijsko nadzorstvo izvajajo inšpektorji kot uradne osebe s posebnimi pooblastili in odgovornostmi. Medobčinski inšpektorji vodijo prekrškovni postopek in odločajo o prekrških iz občinske pristojnosti, določenih z državnimi in občinskimi predpisi posamezne občine ustanoviteljice.
Obrazci za pisne vloge
Obrazci za pisne vloge, s katerimi se lahko stranke obračajo na medobčinski inšpekcijsko nadzorstvo se vlagajo po pošti, osebno v poslovnem času ali v elektronski obliki na naslov: inspektorat@grosuplje.si
Dokumenti, priloge
-obrazec Prijava nepravilnosti
MEDOBČINSKO REDARSTVO
Uradne ure po telefonu za občane so vsak dan od ponedeljka do petka od 8:30 do 11:00 in 12:00 do 14:30 (v sredo do 16:30).
Občinski redarji opravljajo nadzor nad spoštovanjem določb Zakona o pravilih cestnega prometa, Zakona o cestah, Zakona o javnem redu in miru, Zakonu o zaščiti živali ter odlokov občin ustanoviteljic in skrbijo za javno varnost in javni red na območju občin.
Zakon o občinskem redarstvu, ki je pričel veljati s 1.1.2007 je organizacijski predpis, s katerim je urejena pristojnost občine glede ustanovitve in organizacije ter določitve delovnega področja in nalog občinskega redarstva. Delovno področje in naloge občinskega redarstva določa zakon ali na podlagi zakona izdan občinski predpis.
Občinski redarji so pooblaščene uradne osebe, ki opravljajo naloge skladno z Zakonom o občinskem redarstvu in so pristojni:
- nadzorovati varen in neoviran cestni promet v naseljih,
- varovati ceste in okolje v naseljih in na občinskih cestah zunaj naselij,
- skrbeti za varnost na občinskih javnih poteh, rekreacijskih in drugih javnih površinah,
- varovati javno premoženje, naravno in kulturno dediščino,
- vzdrževati javni red in mir.
Pri opravljanju nalog in pooblastil občinski redarji lahko sodelujejo s policisti.
Občinski redar ima pri opravljanju nalog naslednja pooblastila:
- opozorilo
- ustna odredba
- ugotavljanje identitete
- varnostni pregled osebe
- zaseg predmetov
- zadržanje osebe
- uporaba telesne sile, sredstev za vklepanje in vezanje ter plinskega razpršilca(prisilna sredstva).
Občinski redarji pri opravljanju nalog s področja prometa izvajajo ukrepe, določene z Zakonom o pravilih cestnega prometa (ZPrCP-UPB2, Uradni list RS, št. 82/2013, 68/2016, 54/2017 in 3/2018-odl.US), Zakonom o cestah – ZCes-1 (Uradni list RS, št. 109/2010, 48/12, 36/14 - odl. US, 46/15 in 10/18) ter ukrepe, določene z občinskimi predpisi, ki urejajo promet v skladu z zakonom.
Po Zakonu o pravilih cestnega prometa (ZPrCP-UPB2, Uradni list RS, št. 82/2013, 68/2016, 54/2017 in 3/2018-odl.US) občinski redarji zaradi zagotavljanja varnega in neoviranega cestnega prometa na cestah v naselju (vključno z nekategoriziranimi cestami, ki so dane v javno uporabo), na občinskih cestah zunaj naselja in nekategoriziranih cestah zunaj naselja, ki se uporabljajo za javni cestni promet.
Po Zakonu o pravilih cestnega prometa (ZPrCP-UPB2, Uradni list RS, št. 82/2013 in 68/2016) lahko občinski redarji izvajajo nadzor nad najvišjimi dovoljenimi hitrostmi izključno s samodejnimi napravami za nadzor prometa, s katerimi se prekrški slikovno dokumentirajo, pri tem pa nimajo pravice voznika ustaviti.
Obrazci za pisne vloge, s katerimi se lahko stranke obračajo na medobčinsko redarstvo se vlagajo po pošti, osebno v poslovnem času ali v elektronski obliki na naslov: redarstvo@grosuplje.si
Odlok o ustanovitvi organa skupne občinske uprave »Skupna občinska uprava 5G«